Keresés ebben a blogban

2014. július 27., vasárnap

Borjúpofa

A METRÓ-ban találtam a borjúpofát. A hentes azt sem tudta mi az, és hogy került oda. Az ára nem volt kiírva. Kód nem volt a csomagon. Kb. fél órát álltam a kasszánál, mire sikerült kideríteniük, a megvásárlásához szükséges adatokat. Addig én türelmesen vártam, és arra gondoltam vajon megéri?? Bátran mondhatom: MEG.

Ez a borjúnak egy megfizethetőbb, de itthon ritkán kapható része. Nagyon ízes, puha, nem sovány hús. A rajta lévő kövér rész annyira megpuhul, hogy szinte olvad, semmi rágós, semmi mócsingos nincs rajta. Nem sokat értek a húsok letisztításához, hogy mit kell róla levágni és mit nem. Így én a csomag pofámról semmit nem tisztítottam le, hanem úgy ahogy van felhasználtam.

Hozzávalók (3 adag):

1 csomag borjú pofa (kb 60 dkg)
2 kis fej salottahagyma
1 kanál kacsazsír
egy csipet só
3 db babérlevél
fél liter víz








A sütőt 150 fokra előmelegítem. Edényt teszek a tűzre -amit majd be tudok tenni a sütőbe is. Beleteszem a zsírt. Várok, hogy forró legyen, addig besózom enyhén a húst.  Mikor már nagyon forró az edény, meg a zsír, csak akkor rakom be a hús darabokat. Mindkét oldalukat megpirítom egy kicsit (kb 2x2 perc), hogy színt kapjon, és benn maradjon az ízanyag. Ez alatt felkarikázom a hagymákat. Mindegy hogy. Ahogy jól esik. Ha minden husi minden oldala kapott egy kis színt kiszedem az összeset, és a hagymát teszem az edénybe. Kicsit pirítom, majd felöntöm kb. fél liter vízzel. A fakanállal a leragadt részeket felkapargatom, hozzáadom a  babért, majd a pofa darabokat visszapakolom. Így rakom be a sütőbe kb. 1,5 órára. Mikor nagyon finom illatok kezdenek el szállingózni a konyha felől- kész van. Lekapcsolom, és tálalásig a kikapcsolt sütőben hagyom. Csak tovább puhul, érik! Mindenféle zöldséget pirítottam hozzá serpenyőben, de nagyon jó lehet feltétnek is egy főzelékre!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése