Keresés ebben a blogban

2014. július 14., hétfő

Báránysült balzsamecetes lilahagymával


Tegnap  a METRÓ-ban voltam, felderíteni milyen paleó-barát alapanyagok kaphatóak. Kicsit mosolyogtam, ahogy az "alapvető élelmiszerek osztályán" végigmentem. Az alapvető élelmiszerek, azok az élelmiszerek, amik tökéletesen nem kellene, hogy alapvetőek legyenek. Liszt, cukor, rizs, gríz, tészta, hüvelyesek stb. A Metróban lőttem egy ígéretesnek tűnő bárány lapockát. Ez lesz a mai vacsi. Remélem elég lesz három főre is, mert áthívtam Gergőt (paleoságunk fő okozóját) is, akinek az élelmezési felelőse (a felesége) épp nincs otthon.

Hozzávalók a báránysülthöz :
(remélem 3 főre)

egy csontos bárány lapocka (kb. 1 kg)
egy pár gerezd fokhagyma
kis olíva olaj
3 rozmaring ágacska

Hozzávalók a sült hagymához:

Fejenként egy fej vörös hagyma
egy nagy csipet só, egy kis csipet nyírfacukor
egy nagy löttyintés balzsam ecet


Bekapcsolom a sütőt 170 fokra. A szuper Tchibóban vásárolt (még régebben, sajnos most nem kapható) öntöttvas edényemet felteszem a tűzre melegedni. Öntök bele egy kis olíva olajat és megégetem a kezem. Majd belehelyezném a bárány lapockát, ha beleférne. De nem fért bele. Újragondolom a helyzetet, és gyorsan átlátom: arra, hogy a csontot ketté tudjam vágni-semmi esélyem. Ezért a tűzre helyezem a mély tepsimet átöntöm bele az olajat, és abban folytatom. Kicsit megkapatom előbb az egyik, majd a másik oldalát a husinak. Hozzádobom a fokhagymákat, és a 3 rozmaring ágacskát (az ablakbeli ültetvényemből).
Egy nagy darab sütőpapírt bevizezek, kinyomkodom, és letakarom vele az egészet.
A sütőbe teszem, várok és várok. Érdemes várás helyett inkább valamit csinálni. Kb. 2 órát sütöttem, amíg szép piros nem lett. Ha várnia kell a kikapcsolt sütőben, amíg mindenki haza nem ér, és asztalhoz nem ül, akkor sem panaszkodik!

Még 5 perc dolgom van a garnírunggal. Nem gondolkozom rajta, csak benyúlok a hűtőbe, és 3 fej lilahagymát találok benne. Serpenyőt teszek a tűzre, majd kis olívaolajat öntök bele (mindig a már forró serpenyőbe!) és rádobom a hagymát. Összedobom a zöld salátát-mert az mindig jól jön. Közben néha megrázogattam a hagymákat. Amikor már kezd szétesni, sózom, egy csipet nyírfacukrot, és egy nagyobb löttyintés balzsam ecetet teszek rá. Még egyszer összerázom, még egy percig a tűzön hagyom és kész!
(...és neccesen, de elég volt három főre)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése